sobota 11. apríla 2015

Ríbezľový koláč

Ahojte :)
ako sa máte? Včera som sa rozhodla upiecť koláč a potom ma napadlo, že by som Vám sem dala jeho recept, pretože mi veľmi chutí a zároveň som už nejaký koláč chcela napiecť dlho a dať Vám sem recept :) Takže som sa rozhodla spraviť ríbezľový koláč i keď recept bol na čučoriedkový ale nič sa tým nezmenilo takže môžete použiť ľubovoľné ovocie :) a verte mi, že tento koláč zvládne upiecť každý ;)


Suroviny:
200-300g ríbezlí alebo hociakého ovocia
250g hladkej múky
6g kypriaceho prášku
4 vajcia
200g masla
200g práškového cukru
kôra z polovice citróna (ak nemáte, nič sa nestane,lebo my sme nemali tak sme nedali a nič a nestalo :))
soľ
100ml mlieka
tuk na vymastenie plechu
hrubá múka na vysypanie plechu
vanilkový alebo práškový cukor na posypanie
(Áno ja viem na tej fotke mi tam chýba práškový cukor -_- :D)

Postup:
1. Ako prvé si maslo vymiešame s cukrom....ak Vám môžem poradiť vyberte si maslo z chladničky ešte pred tým ako idete piecť aby zmeklo lebo my, keď sme piekli tak sme ho išli rozmiešať rovno s chladničky a išlo to dosť ťažko :/ :) potom pridáme žĺtka.
2.K bielkom pridáme štipku soli, vyšľaháme na tuhý sneh, do ktorého potom opatrne postrúhanú citrónovú kôru.
3. Sneh primiešame k žĺtkovej mase, pridáme múku s kypriacim práškom a mlieko, ďalej jemne premiešame.
4. Ako predposledný bod vylejeme cesto do vymasteného a múkou vysypaný plech a navrch poukladáme umyté a odkvapkané ríbezle (alebo iné ovocie) a koláč dáme piecť do  predhriatej rúry na 30 minút.
5. Upečený koláč posypeme práškovým alebo vanilkovým cukrom. :)

Teplota rúry:
Elektrická rúra- 180 °C
Teplovzdušná rúra- 160 °C
Plynová rúra- stupeň 3


Dúfam, že sa Vám recept páčil a napíšte mi do komentára či ste koláč upiekli a ci Vám chutil :) prajem Vám ešte príjemný večer :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára